Elävä kulttuuriperintö Kainuussa -seminaari

Paikka: Kuhmo-talo, Pajakka-Sali, Koulukatu 1, KUHMO

ELÄVÄ KULTTUURIPERINTÖ KAINUUSSA

Seminaari osana Musiikkijuhla Sommeloa

Mitä elävää perintöä on Kainuussa? Runolaulua, kehräystä, harrastajateatteria, kamarimuusiikkia… Mitä ja miten perinteitä voidaan parhaiten vaalia ja välittää eteenpäin? Minkälaisia kohteita Suomen tai Unescon aineettoman kulttuuriperinnön luetteloon voisi hakea?

Elävä kulttuuriperintö Kainuussa -seminaari on lähtölaukaus alueen elävän kulttuuriperinnön kartoittamiselle. Seminaarissa kerrotaan tarkemmin Unescon sopimuksesta sekä elävän perinnön vaalimisen prosessista. Iltapäivän aikana kuullaan useita paikallisia toimijoita elävän perinteen eri alueilta.

Seminaari on maksuton ja avoin kaikille ja sen toivotaan tavoittavan laajasti kulttuurikentän toimijoita, järjestöjä, tutkijoita, museokenttää, taiteilijoita sekä esimerkiksi matkailun osaajia.

Seminaarin järjestävät yhteistyössä Museovirasto, Runolaulu-Akatemia, Musiikkijuhla Sommelo, ja Kainuun liitto.

Tervetuloa! Ilmoittautumiset 24.6.2016 mennessä osoitteessa https://www.webropolsurveys.com/S/8D17E84419D43356.par

Lisätietoja: Leena Marsio, Aineettoman kulttuuriperinnön koordinaattori, Museovirasto leena.marsio(at)museovirasto.fi, puh. +358 29533 6017 ja Pekka Huttu-Hiltunen, MuT, Runolaulu-Akatemia pekka.huttu-hiltunen(at)runolaulu.fi, puh. +358 401798600

OHJELMA

11.00 Mahdollisuus ruokailuun Kahvila Juttuassa (omakustanteinen)