eMuseo koulutus Helsinki

Päivämäärä:
27.3.2017 12:00 - 17:00

eMuseo-palvelun avulla museo-opas on aina käytettävissä – oli museo auki tai kiinni.

Palvelu on helppokäyttöinen ja museot voivat tehdä helposti itse mobiilioppaita museostaan ja sen ympäristöstä. Oppaisiin voi liittää tekstiä, kuvia, ääntä ja videoita ja kaikkea sisältöä voi päivittää ja kehittää milloin tahansa.

eMuseo-palvelu on oppaan apuna ja museovieraiden käytettävissä myös museon ollessa kiinni. Palvelun avulla museoon voi tutustua etukäteen tai palata tunnelmiin kotisohvalta. Mobiiliopas voi olla kartalle sijoitettu kierros museon kohteista tai vaikka tehtäväreitti koululaisille. Vierailijoita voi osallistaa palautelomakkeella, pelillisyydellä ja pisteiden keräämisellä, asiantuntija-kyselykanavalta, ja some-liitynnöillä.

Palvelun myötä osoitteeseen www.emuseo.fi syntyy satojen paikallismuseoiden opastuksista koostuva moderni ja interaktiivinen sivusto, joka tuo maamme paikallismuseot kaikkien ulottuville. Valmiita oppaita voi käyttää puhelimella ja tabletilla tai halutessaan myös tietokoneella.

Paikallismuseotoimija: tule koulutukseen ja opi tekemään mobiiliopas!

Koulutus ma 27.3.2017 klo 12-17

Helsingin kaupunginmuseon koulutustila
(Aleksanterinkatu 16, Helsinki)

Tee ja julkaise oma mobiiliopastus!
Tässä koulutuksessa jokainen halukas museo pääsee luomaan ensimmäisen mobiilioppaansa. Koulutus on työpajamuotoinen ja siellä opetellaan käyttämään verkossa toimivaa ohjelmaa, jolla oppaita tehdään. Koultukseen tulevat keräävät ohjeiden mukaan materiaalia omasta museosta oppaan luomista varten ja ottavat mukaan oman kannettavan tietokoneen. Päivän päätteeksi ensimmäinen opas on julkaisuvalmis! Tilaisuudessa kuullaan myös Kotiseutuliiton ja maakuntamuseon terveiset.

Hinnat

Koulutus on suunnattu erityisesti museoille, jotka haluavat ottaa palvelun käyttöön, mutta kaikki ovat tervetulleita mukaan tutustumaan palveluun ja harjoittelemaan sen käyttöä.

Osallistumismaksu on 30 € / museo ja yhdestä museosta voidaan ottaa mukaan 1-2 osallistujaa.

Palvelun vuosimaksu
Sis. käyttöoikeuden ohjelmistoihin, mahdollisuuden tehdä rajattomasti omia oppaita, sekä käytön opastuksen ja tuen.

Kotiseutuliiton jäsenet  80 €  + alv. / vuosi
    Muut paikallismuseot 120 € + alv. / vuosi

Ilmoittautuminen

Koulutukseen otetaan 20 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Muutama mahtuu vielä mukaan. Ilmoittautuminen on auki niin kauan kuin paikkoja riittää.

Klikkaa ilmoittautumislomakkeelle tästä

Tervetuloa mukaan mobiilimaailmaan!

Kotiseutuliitossa kysymyksiisi eMuseo-palvelusta vastaa:
Sini Hirvonen, sini.hirvonen@kotiseutuliitto.fi

www.emuseo.fi