JOEN MUISTI – Juvan voimalaitos 100 vuotta -seminaari Liedon Tarvasjoella

Päivämäärä:
24.9.2016 09:30 - 25.9.2016 14:30

Paikka: Tarvasjoen koulu, Hämeen Härkätie 753, TARVASJOKI

Paimionjoki-yhdistys järjestää 24.-25.9.2016 JOEN MUISTI -seminaarin ja kulttuurikävelyn, kun Paimionjoen ensimmäisen teolliseen sähköntuotantoon rakennetun Juvan voimalaitoksen käyttöönotosta tulee kuluneeksi tänä syksynä 100 vuotta.

Pohdimme lauantain seminaarissa teollista kulttuuriperintöä yhteisön identiteettityön välineenä ja kuulemme Juvasta kotiseutumaisemana, paikalliskertomuksena ja ihmisten kokemuksena. Katsomme veden pinnan alle ja pohdimme voimalaitoksen ekologisia vaikutuksia sekä vesien tilan muutosta kulttuurisen syrjäytymisen ja kulttuurisen kunnostamisen käsitteiden avulla. Seminaaripäivän loppuosa johdattelee sanoin ja kuvin voimalaitosvierailulle.

Sunnuntaina lähdemme kulttuuriympäristökävelylle Juvan voimalaitoksen ympäristöön klo 12.30.

Ilmoittautuminen seminaariin on viimeistään 15.9. ja se tehdään osoitteeseen elina.tuomarila@somero.fi

Lämpimästi tervetuloa!

>> Lisätiedot ja seminaariohjelma

>> Tapahtuma Facebookissa