Luontoon yhdessä! Euroopan kulttuuriympäristöpäivien teemavuoden avajaisjuhla

Päivämäärä:
8.2.2017 13:00 - 16:00

Paikka: Ympäristöministeriö, Pankkisali, Aleksanterinkatu 7, HELSINKI

Kulttuuriympäristöpäiviä, englanniksi European Heritage Days, vietetään syksyisin ympäri Eurooppaa. Kaikkiaan 50 maassa noin 20 miljoonaa ihmistä osallistuu kymmeniin tuhansiin tapahtumiin. Kulttuuriympäristöpäivillä on joka vuosi uusi teema. Suomessa kulttuuriympäristöpäivillä mennään vuonna 2017 Luontoon yhdessä!

TERVETULOA LUONTOON YHDESSÄ -TEEMAVUODEN AVAJAISIIN

Keskiviikkona 8.2.2017 klo 13-16 vietetään teemavuoden avajaisia Helsingissä ympäristöministeriön Pankkisalissa.

Tervetuloa juhlistamaan luontoa ja kulttuuriympäristöä, luvassa on innostavia puheenvuoroja ja ideoita omaan tapahtumaasi.

OHJELMA
Klo 13.00-14.30
•    Avajaissanat / ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen
•    Luonnon päivien tervehdys / projektipäällikkö Joel Heino
•    Euroopan kulttuuriympäristöpäivien ja Luontoon yhdessä -teemavuoden esittely
•    Kulttuuriympäristön tekijät – lasten ja nuorten kulttuuriympäristökilpailun 2016 voittajan palkitseminen ja 2017 tehtävän esittely
•    Kaupunkiluonnon merkitys ihmisten hyvinvoinnille / tutkimusprofessori Liisa Tyrväinen, Luonnonvarakeskus
Klo 14.30-15.00 Kahvitauko
klo 15.00-16.00 Tule mukaan keskustelupöytään!
•    Luonto ja elävä perintö - mitä aineetonta kulttuuriperintöä liittyy luontoon? / Leena Marsio, Museovirasto
•    Tapahtumaideoista toteutukseen! Tule sparraamaan ideaasi tai löytämään uusi näkökulma.  / Riitta Vanhatalo, Kotiseutuliitto
•    Tapahtuma voi olla myös kulttuuriympäristösitoumus! Tehoa työhön ja näkyvyytta tapahtumallesi. / Hanna Hämäläinen, ympäristöministeriö

Tapahtumaan mahtuu 100 ensimmäiseksi ilmoittautuvaa. Ilmoittaudu tällä lomakkeella.

< Takaisin tapahtumakalenteriin