Avustukset paikallismuseoiden hankkeisiin haettavissa 15.12. asti

1.11.2017

Museoviraston jakamat paikallismuseoiden hankkeisiin myönnettävät avustukset ovat haettavissa vuodelle 2018. Avustusten hakuaika päättyy 15. joulukuuta kello 15.00.

Paikallismuseoiden hankkeisiin myönnettävien avustusten tavoitteena on tukea ei-ammatillisesti hoidettujen museoiden kokoelmien ja rakennusten säilymistä, kokoelmien hyvää hallintaa sekä tiedon välittämistä museoiden kokoelmista ja paikallisesta perinteestä.

Avustusta voidaan myös myöntää paikallismuseotoiminnan kehittämiseen ja suunnitelmallisuuden edistämiseen. Avustuksia voidaan myöntää kuntien, yhdistysten ja säätiöiden ylläpitämille museoille.

Avustuksia haetaan ensimmäistä kertaa sähköisen asiointiliittymän kautta. Avustushakemuksen tekemistä varten hakijoiden on tunnistauduttava palvelussa. Yhteisöt tarvitsevat asiointiliittymän käyttöön Väestörekisterikeskuksen Katso-organisaatiotunnuksia. Avustuksista kiinnostuneita yhteisöjä kehotetaankin varmistamaan mahdollisimman pian, että heillä on voimassa oleva Katso-tunnus, tai hankkimaan sellainen.

Museovirasto on uudistanut avustuksiin liittyviä ohjeita, ehtoja ja määräyksiä vastaamaan valtionhallinnon yleisiä avustuskäytäntöjä.

museoavustus@museovirasto.fi ja puh. 0295 33 6006 sekä 0295 33 6012

Avustus paikallismuseoiden hankkeisiin Museoviraston verkkosivuilla