Avustukset yhteisöjen kulttuuriperintö- ja kulttuuriympäristöhankkeisiin haettavissa

15.12.2017

Museoviraston jakamat avustukset yhteisöjen kulttuuriperintötoimintaan vuodelle 2018 ovat haettavissa 16. joulukuuta kello 9.00 alkaen. Avustusten hakuaika päättyy 31.1.2018 kello 15.00.

Yhteisöjen kulttuuriperintötoimintaan liittyvillä avustuksilla vahvistetaan yhteisöjen osallisuutta kulttuuriperintöön. Avustettavat hankkeet voivat sisältää kulttuuriperintöön liittyvän tiedon tallennusta, dokumentointia ja tiedon välittämistä sekä toimenpiteitä, joilla lisätään yhteisöjen osallistumismahdollisuuksia ja kulttuuriperinnön elinvoimaisuutta. Museovirasto painottaa hankkeita, jotka sisältävät yhteisöjen osallistumista toimintaan, hankkeen tulosten monipuolista levittämistä sekä uudenlaisia yhteistyömuotoja.

Avustuksia haetaan ensimmäistä kertaa sähköisen asiointiliittymän kautta. Avustushakemuksen tekemistä varten hakijoiden on tunnistauduttava palvelussa. Yhteisöt tarvitsevat asiointiliittymän käyttöön Väestörekisterikeskuksen Katso-organisaatiotunnukset. Avustuksista kiinnostuneita yhteisöjä kehotetaankin varmistamaan mahdollisimman pian, että heillä on voimassa oleva Katso-tunnus, tai hankkimaan sellainen.

Lisätietoja

Avustukset yhteisöjen kulttuuriperintöön ja kulttuuriympäristöön liittyviin hankkeisiin

Yhteydenotot museoavustus@museovirasto.fi ja erityiskysymyksissä erikoisasiantuntija Anna Alavuotunki, puh. 0295 33 6019, anna.alavuotunki@museovirasto.fi

Avustusten sähköinen hakeminen