Euroopan kulttuuriperintöpalkinnot haettavana 15.10. saakka

18.9.2014

Europa Nostra -palkintoja nyt myös aineettomalle kulttuuriperinnölle ja digitointihankkeille

Euroopan unionin ja Europa Nostran yhteiset Europa Nostra -kulttuuriperintöpalkinnot ovat haettavana. Hakuaika päättyy tänä vuonna 15. lokakuuta.

Palkintoa voi hakea nyt myös aineetonta kulttuuriperintöä koskeville hankkeille ja digitointiprojekteille. Lisäksi palkintoa voi edelleen hakea kulttuuriperintökohteen konservointihankkeelle, merkittävälle tutkimushankkeelle sekä yksilön tai yhteisön kulttuuriperintötyölle omistautuneelle toiminnalle. Hakukohteena voi olla myös koulutuksellinen tai muu kulttuuriperintötietoisuutta lisäävä hanke.

Kuusi Grand Prix -voittajaa

Palkittujen joukosta valitaan kuusi Grand Prix -voittajaa, jotka saavat 10 000 euron suuruisen pääpalkinnon. Lisäksi yksi palkituista valitaan nettiäänestyksen avulla yleisön suosikiksi.

Palkinnon tarkoituksena on lisätä eurooppalaisten tietoisuutta kulttuuriperinnöstään, tuoda esiin hyviä malleja kulttuuriperinnön varjelemiseksi ja tukea korkeatasoista konservointiosaamista.

Lisätietoa palkinnoista on osoitteessa www.europanostra.fi

Europa Nostra on eurooppalainen kulttuuriperintöä vaaliva kansalaisjärjestö ja kulttuuriperintöyhdistysten liitto, johon voi liittyä myös yksityisjäsenenä. Suomessa toimii järjestön paikallisyhdistys Europa Nostra Finland ry (EuNoF). Yhdistyksen toimisto on Suomen Kotiseutuliiton toimiston yhteydessä Helsingissä.

Palkinnosta Europa Nostra Finlandin nettisivuilla

Palkinnon hakuohjeita

Ehdotuskaavakkeet Europa Nostran nettisivuilla

Suomalaiset palkintokohteet kautta aikojen:
www.kotiseutuliitto.fi/toiminta/europa-nostra/suomalaiset-palkitut

Europa Nostran valtuuston jäsen ja Europa Nostra Finlandin puheenjohtaja Tapani Mustonen puh.  050 5695 704, etunimi.sukunimi @arkkitehditmustonen.fi

Europa Nostra Finlandin varapuheenjohtaja, arkkitehti Markus Bernoulli, puh. 044 511 5734, etunimi.sukunimi @nic.fi