Europa Nostra Finlandilla osallistumisaiheinen työpaja Jyväskylässä 16.3.

Europa Nostra Finland järjestää Jyväskylässä 16. maaliskuuta työpajan, jossa käsitellään kansalaisten osallistumismahdollisuuksia kulttuuriperintöä koskeviin päätöksentekoprosesseihin. Tilaisuudessa esitellään paikallisia osallistamishankkeita, keskustellaan niistä ja pohditaan, millä tavalla kansalaisten tietoa, osaamista ja luovuutta hyödynnettäisiin parhaiten suunnittelussa.

Työpaja pohjustaa kesäkuussa 2017 Turussa järjestettävää European Heritage Congressia, jonka yhteydessä on osallistumisaiheinen seminaari.

Tule kertomaan omista kokemuksistasi ja esittelemään oma osallistumisideasi! Tilaisuus järjestetään Café Alvarissa
(Alvar Aallon katu 7) yhteistyössä Alvar Aalto -seuran kanssa, ja se on kaikille avoin.  Tuloksia hyödynnetään Anna-Maija Halmeen osallistumisaiheisessa väitöstutkimuksessa.Ilmoittautumiset 10. maaliskuuta mennessä osoitteeseen https://elomake3.uta.fi/lomakkeet/16426/lomake.html. Lisätietoa: info europanostra.fi .

16.00   Kahvitarjoilu

16.10   Tervetuloa, European Heritage Congress 2017 Turussa, puheenjohtaja Tapani Mustonen, Europa Nostra Finland

16.20   Tapaus Jyväskylän Kangas, kokemuksia kansalaisosallistumisesta, projektipäällikkö Tanja Oksa

16.35  Kansalaisosallistuminen maakuntamuseon toiminnassa, museonjohtaja Heli-Maija Voutilainen

Keskustelua

16.50   Miten kansalaiset tulisi ottaa mukaan kulttuuriperinnön suunnitteluun? Työpajatyöskentelyä

17.30   Ehdotukset kommentoitavaksi

18.00   Yhteenveto ja loppukeskustelu.

Tilaisuus päättyy kello 18.30

Tapahtuma on osa Euroopan kulttuuriympäristöpäivien ohjelmaa. Ks. www.rakennusperinto.fi/kulttuuriymparistopaivat