European Heritage Congress siirtyi päiviin 11.–15. toukokuuta

Tiedote 24.1.2017

Plácido Domingo esiintyi kuoron kanssa vuoden 2016 Euroopan kulttuuriperintöpalkintojuhlassa Madridin Zarzuela-teatterissa. Kuva: Felix Quaedvlieg, Europa Nostra.

Plácido Domingo jakaa Euroopan kulttuuriperintöpalkinnot Turun Mikaelin kirkossa 15. toukokuuta

Kulttuuriperintöjärjestö Europa Nostran puheenjohtaja, oopperalaulaja Plácido Domingon saapuminen Suomeen ja Turkuun on siirtynyt. Domingo jakaa Turussa Euroopan unionin ja Europa Nostran yhteiset kulttuuriperintöpalkinnot yhdessä EU:n komissaari Tibor Navracsicsin kanssa maanantaina 15. toukokuuta. Tilaisuus siirtyi aiemmin ilmoitetusta kahdella päivällä.

Palkintojuhla järjestetään Turun Mikaelin kirkossa, Lars Sonckin 1904 valmistuneessa nuoruudentyössä, jossa saksalainen uusgotiikka yhdistyy eurooppalaisittain kiinnostavaan kansallisromantiikkaan ja jugendiin.

Juhla on osa isoa eurooppalaista kulttuuriperintötapahtumaa European Heritage Congress, joka järjestetään Turussa 11.–15. toukokuuta 2017. Kongressilla on kaksi isoa pääteemaa: kansalaisten osallistuminen kulttuuriperintöä koskevaan suunnitteluun sekä merellinen kulttuuriperintö, jota Turussa on runsaasti.

Kongressin päätteeksi järjestetään retki saamelaisten kulttuuriperintökohteisiin Inariin.

Lehdistökuva:

Lataa kuva: https://www.flickr.com/photos/europanostra/27206568236/in/album-72157668...

www.europanostra.fi
Europa Nostran valtuuston jäsen ja Europa Nostra Finlandin puheenjohtaja, arkkitehti Tapani Mustonen puh. 050 5695 704, etunimi.sukunimi @europanostra.fi