Jäsenedut

Kotiseutuliiton jäsenyhteisöt ovat oikeutettuja liiton moniin palveluihin ja jäsenetuihin. Alle olemme listanneet keskeisimmät jäsenedut.

Monille tärkein jäsenetu on mahdollisuus osallistua liiton järjestämään toimintaan ja päätöksentekoon. Jäsenet pitävät tärkeänä myös neljä kertaa vuodessa ilmestyvää Kotiseutuposti-lehteä sekä asiantuntevaa Kotiseutu-vuosikirjaa. Oman maakunnan asioista kerrotaan maakunnallisissa tapaamisissa ja kirjeissä.

Kotiseututyön keskusjärjestön jäsenenä saat käyttöösi seuraavat jäsenedut:

1. Jäsenmateriaali ja Kotiseutuposti-lehti postitetaan jäsenyhteisön yhteyshenkilölle.
  2. Hilja-uutiskirje, muut uutiskirjeet sekä sähköinen Kotiseutuposti haluttuihin sähköpostiosoitteisiin toimitettuna.
  3. Verkkosivupalvelu. Edullinen verkkosivupalvelu kattaa kaiken olennaisen: valmiiksi suunnitellun, yksinkertaisen ja tyylikkään sivustopohjan käyttöönoton, ylläpidon, teknisen tuen ja tallennustilan.
  4. Kotiseutuliiton tuotteet ja julkaisut edulliseen jäsenhintaan: Kauppa
  5. Kaikki Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran (SKS) julkaisut -25 % normaalihinnasta! SKS tarjoaa Kotiseutuliiton jäsenille verkkokaupassaan 25 % alennuksen kaikkien kirjojensa normaalihinnoista. Edun saa SKS:n verkkokaupasta osoitteessa https://kirjat.finlit.fi/ käyttämällä ostoskorissa kampanjakoodin KOTISEUTU.
  6. Yöpymiset Nuuksion Polku-hotellissa: -35% vähintään kahden yön yöpymisistä koodilla POLKU35K (kevät) ja POLKU35S (syksy) ja -20% kaikista yöpymisistä koodilla POLKU20K (kevät) ja POLKU20S (syksy). Huomioithan, että edut eivät koske la-su yöpymisiä kesä-syyskuussa. Lisätietoa ja varauslinkin löydät täältä.
  7. Jälleenmyyntioikeus Kotiseutuliiton myyntituotteisiin: Kauppa
  8. eMuseo-sovellus jäsenhintaan niin museoiden, kuntien kuin yhdistystenkin käyttöön.
  9. Omat jäsenet järjestykseen: 20 % alennus Flomembers-jäsenrekisteristä
  10. Neuvot ja ohjeet kotiseutututkimuksen tai kotiseutukirjan kirjoittamiseen: Kotiseutututkimuksen ABC
  11. Neuvot ja ohjeet paikallismuseotyöhön
  12. Neuvot ja ohjeet kotiseutuarkistotoimintaan
  13. Neuvot ja ohjeet yhdistystoimintaan – lainsäädäntö, tietosuoja, rahoitus
  14. Asiantuntevat arviot julkaisuista Kirjamakasiinissa. Arvostelujen tekijät ovat Suomen arvostelijain liiton jäseniä.
  15. Huomionosoitukset ansioituneille kotiseututoimijoille – mm. ansiomerkit ja ansiomitali
  16. Kotiseutuliiton mallisääntöjä hyödyntämällä etua sääntöjen uudistamiseen ja/tai uuden yhdistyksen perustamiseen. Lisätiedot tietopankissa
  17. Alennus mainoksista ja ilmoituksista Kotiseutuposti-lehdessä
  18. Mahdollisuus käyttää Kotiseutuliiton toimistoa maksutta yhdistyksen kokouksissa