Suomen Kotiseutuliiton jäsenpalvelut

• Tiedotuspalvelut
  • Tietopalvelut
  • Kirja-arvostelupalvelu

Suomen Kotiseutuliiton edunvalvontaa, jäsenneuvontaa ja koulutustoimintaa esitellään Toiminta-valikossa. Seurantalotoiminta esitellään Seurantaloavustukset-valikossa.

Jäsenkuntaa koskeva yleinen edunvalvonta: Kotiseutuliitto vaikuttaa osallistumalla sekä lausunnoilla, julkilausumilla ja kannanotoilla mm. lainsäädäntöön (esim. yhdistystoimintaa koskeva lainsäädäntö, rakennus- ja kaavoituslaki, ympäristöasioita koskeva lainsäädäntö, kuntaliitokset, museoasiat, kotiseutuarkistot).

Neuvonta: esim. yhdistystoiminta, yhdistyksen säännöt, yhdistysrekisteriasiat, yhdistyslaki, yhdistyksen verotus, avustukset ja niiden hakeminen, kotiseutuvaakunat ja -museot, vaikuttaminen päätöksentekoon ja kaavoitukseen, viestintä ja verkkosivut.

Liiton tarjoamista koulutuksista voit lukea lisää kohdasta
Toiminta > Kotiseutuliiton koulutustoiminta

Liiton jäsenet voivat käyttää Kotiseutuliiton toimistoa yhdistyksen kokouspaikkana.

Haluatko asiantuntevan arvion kirjastasi? Arvostelujen tekijät ovat Suomen arvostelijain liiton jäseniä. Kotiseutuliiton jäsenet saavat palvelusta jäsenalennuksen. Tietopankki > Kirjamakasiini

Tiedotuspalvelut

Suomen Kotiseutuliitto palvelee jäseniään tiedottamalla paitsi liiton toiminnasta myös välittämällä järjestötoimintaan, kotiseututyöhön ja kulttuuriperintöasioihin liittyviä uutisia. Lisäksi liiton viestintäyksikkö tarjoaa jäsenille tiedotuspalveluja liiton internetsivuilla.

Jäsenet voivat tiedottaa omista tapahtumistaan internetsivujen tapahtumakalenterissa. Kalenteri ja tapahtumien ilmoituslomake sijaitsevat Ajankohtaista-valikossa.

Jäsenet voivat myös toimittaa liiton tiedottajalle omia uutisia, ne julkaistaan kotiseutuliitto.fi-sivuston uutisissa.

Tietopalvelut

Liiton jäsenmateriaali sisältää järjestötoimintaan, kotiseututyöhön ja kulttuuriperintöön liittyvää aineistoa, tietoiskuja sekä julkaisuja. Jäsenille toimitetaan tietoa uutiskirjeen muodossa kerran kuussa. Lisäksi liitto tarjoaa sähköisiä tietopalveluja internetsivuillaan kohdassa Tietopankki.