Jäsentunnus ja maskotti

Suomen Kotiseutuliiton jäsentunnus ja maskotti Kotonen

Suomen Kotiseutuliiton jäsentunnus on kaikkien jäsenyhteisöjen käytettävissä.

Voitte käyttää tunnusta haluamissanne yhteyksissä, esimerkiksi julkaisuissa, ilmoituksissa, kirjeissä tai vaikkapa kunniakirjoissa.

Toivomme, että jäsentunnus löytää tiensä myös kotisivuillenne.

Tunnuksessa olevan symbolin on suunnitellut alun perin heraldikko Olof Eriksson vuonna 1972 Suomen Kotiseutuliiton tunnukseksi. Symbolin kuusi heraldista linnaketta kuvaavat yhteiskunnan suunnitelmallista kehittämistä, johon kotiseututyö vaikuttaa. Keskellä oleva kukka kuvastaa kotiseudun luontoa ja sen suojelua.

Saatte tallennettua logon klikkaamalla hiiren oikealla painikkeella lataa tästä -tekstiä. Valitkaa valikosta Tallenna kohde / Save copy.

Verkkoon sopiva (72 dpi)
150 pikseliä leveä PNG-tiedosto [12,5 kt] >lataa tästä

Painokelpoinen (300 dpi, 8 cm leveä)
JPG-tiedosto [166 kt] > lataa tästä

Jäsentunnusten tilaus: Erikokoisen jäsentunnuksen voitte tilata Kotiseutuliiton toimistosta.

Maskottilintu Kotonen

Kaikkien kotiseutujen kaveri, Kotonen on jäsenyhteisöjen käytössä oleva maskottivarpunen, joka voi seikkailla esimerkiksi julkaisuissanne ja mainoksissanne.

Varpusaiheen valinnalle oli hyvät perustelut. Varpunen on yksi yleisimmistä pikkulinnuistamme. Se on levinnyt koko maahan, ja se on aina ihmisasutuksen seuralainen.

Viime aikoina varpusten määrä maaseudulla on vähentynyt, ja siitä on tullut yhä enemmän kaupunkien lintu. Varpunen on oppinut paljon urbaaneja tapoja, ja se ruokailee hyvin tottuneesti vaikkapa torikahviloissa.

Varpusen on piirtänyt Sami Myllyniemi.

Painokelpoisen tiedoston tilaukset Kotiseutuliiton toimistosta.