Jukka Tikka Mikkeli-Seura ry:n puheenjohtajaksi

Mikkeli-Seura ry:n puheenjohtajana aloittaa aiempi varapuheenjohtaja Jukka Tikka vuoden 2014 alussa. Puheenjohtajana vuosina 2006 – 2013 toiminut Pia Puntanen jätti tehtävän. Pia Puntanen kuuluu Suomen Kotiseutuliiton hallitukseen. Varapuheenjohtajaksi valittiin FT, kansatieteilijä Teppo Korhonen.

Mikkeli-Seuran syyskokouksessa sunnuntaina 24.11.Elomaan talolla johtokunta uudistui muutenkin. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin Helena Partanen, Laura Jouhkimo ja Anneli Niskanen. Muut johtokunnan jäsenet ovat Emmi Eronen, Anja Jääskeläinen, Leena Hangasmaa, Raija Hänninen, Hannele Koivula, Heikki Kupiainen ja Sinikka Valtonen.

Ansiomerkkejä

Syyskokouksessa palkittiin Mikkeli-Seura r.y.:n pitkäaikaisia, seuran toiminnassa ansioituneita jäseniä.

Seuran pitkäaikainen taloudenhoitaja Anneli Niskanen palkittiin Suomen Kotiseutuliiton hopeisella ansiomerkillä. Suomen Kotiseutuliiton pronssinen ansiomerkki luovutettiin Maaret Kaksoselle ja Maire Partille sekä Matti Liukkoselle, jolla oli merkittävä rooli Mikkeli-Seura r.y.:n henkiin herättäjänä 1980-luvun alussa. Liukkonen kertoi syyskokousesitelmässään kotiseututyön vaiheista Mikkelissä 1970 – 80-luvuilla."

Matti Liukkosen esitelmä lisätään seuran internetsivuille www.mikkeli-seura.fi.

Joulukauppa avoinna 21.12. saakka

Mikkelin Kehitysmaakauppayhdistyksen organisoima Joulukauppa Onnen Okariina on avoinna Maaherrankatu 12, aina 21.12. saakka.
Kaupasta voi hankkia seuran tuotteita joululahjaksi.

FM Leena Hangasmaan luento "Savolaiset loitsut ja uskomukset" on tiistaina 3.12. klo 16.30 - 18.00, paikkana Mikkelin yliopistokeskuksen auditorio, Lönnrotinkatu 5.