Jyväskylän Valtakunnalliset kotiseutupäivät: Ennakkohinta 31.5. mennessä ilmoittautuneille

22.5.2017

Kesä ja kotiseutupäivät lähestyvät! Tänä vuonna on Jyväskylän ja Keski-Suomen vuoro valloittaa kotiseutuväen sydämet, kun Jyväskylä isännöi 10.–13.8.2017 Valtakunnallisia kotiseutupäiviä teemalla Kotiseutu liikkeessä – on the move!

Iloisesta tapahtumasta löytyy jokaiselle jotain: ulkoilmakonsertteja, retkiä, rytmiä ja kotiseututyöhön vaikuttamista. Tule kanssamme Jyväskylään juhlistamaan kotiseututyötä ja ennen kaikkea sen tekijöitä!

Kotiseutupäivien ohjelma koostuu sekä maksullisista että kaikille avoimista, maksuttomista tilaisuuksista. Maksullinen ohjelmapaketti sekä kotiseuturetket ovat myynnissä edulliseen ennakkohintaan vielä 31.5. asti. Juhlavuoden runsaan ohjelmatarjonnan vuoksi Jyväskylän hotellit ovat erittäin täynnä, joten majoituskin kannattaa varata pikimmiten.

Ilmoittautuminen Jyväskylän Valtakunnallisille kotiseutupäiville: www.jyvaskyla.fi/kotiseutupaivat/ilmoittautuminen. (Ilmoittautuminen päättyy 30.6.)

Huippuesiintyjät kruunaavat runsaan ohjelmatarjonnan

Jyväskylän kotiseutupäivillä esiintyvät muun muassa Arja Koriseva, Ilmavoimien Soittokunta, Jenna Bågeberg ja Loiskis-orkesteri, Seminaarinmäen Mieslaulajat sekä huutokauppakeisari Aki Palsanmäki. Konserttien ja Kotiseutuhuutokaupan lisäksi tarjolla on Leffapiknik elokuun illassa, puhetta koulutuksesta, ympäristöstä ja arkkitehtuurista, kaksipäiväinen Kotiseututori, maailmanperintöä, arkkitehtuuria ja taidetta kotiseuturetkillä sekä runsaasti iloisia kohtaamisia ja liikunnan riemua.

Ohjelmassa on myös Suomen Kotiseutuliiton vuosikokous, jossa muun muassa valitaan liiton valtuusto sekä julkistetaan Vuoden kotiseutuyhdistys ja Vuoden kaupunginosa. Kesän iloisen kotiseutujuhlan kruunaa gaalailta, jossa jaetaan kotiseututyön ansiomitalit.

Kotiseutupäivien ohjelmatarjontaan pääset tutustumaan osoitteessa www.jyvaskyla.fi/kotiseutupaivat/ohjelma.

Kansanliike kokoontuu Jyväskylään:
Joukolla junaan tai porukalla bussiin!

Kotiseutuliike on yksi Suomen suurimmista kansanliikkeistä, ja se saa näkyä ja kuulua myös itsenäisyyden juhlavuonna! Näytetään kansanliikkeen suuruus Valtakunnallisilla kotiseutupäivillä Jyväskylässä 10.–13.8., kun Keski-Suomi tarjoaa meille parastaan!

Päivien ohjelmassa on keskusteluja, kulttuuriesityksiä, retkiä, rupattelua sekä iloisia illanviettoja ja hyviä kohtaamisia. Virallisena osiona mukana on perjantaina 11.8. Suomen Kotiseutuliiton vuosikokous, jossa jokaisella jäsenyhteisöllä on äänioikeus. Tule päättämään liikkeen suuntaviivoista!

Matkanteko on mukavaa porukalla. Moni yhdistys onkin jo useamman vuoden ajan vuokrannut porukalla bussin tai varannut yhteiset junaliput kotiseutupäiviä varten. Nyt on hyvä hetki tarttua toimeen: Olkaa yhteydessä naapuriyhdistyksiin (www.kotiseutuliitto.fi/jasenet) ja sopikaa yhteisestä kuljetuksesta!

Päiville osallistuu satoja Kotiseutuliiton jäsenyhdistysten edustajia ja kotiseutuklubilaisia eri puolilta Suomea. Lisäksi päivien yleisötilaisuuksiin ottaa osaa tuhansia kotiseudun ystäviä lähiympäristöstä. Kotiseutuliiton luottamushenkilöt ja henkilökunta ovat myös paikalla Jyväskylässä, valmiina vastaamaan kysymyksiinne ja viettämään aikaa yhdessä. Joten vaikka jos et löydäkään matkaseuraa, niin paikan päällä on varmasti silti porukkaa! Olisi hauskaa tutustua.

Valtakunnalliset kotiseutupäivät 2017

• 69. kotiseutupäivät järjestetään Jyväskylässä 10.–13.8.2017.
  • Kotiseututyön vuosittainen päätapahtuma ja maamme suurin kotiseututapahtuma.
  • Päiviä on järjestetty vuodesta 1949 lähtien joka vuosi.
  • Tapahtuman järjestää Jyväskylän kaupunki yhteistyössä Suomen Kotiseutuliiton ja Jyväskylän yliopiston kanssa.
  • Teemana Kotiseutu liikkeessä – on the move.
  • Suojelijana Tasavallan presidentti Sauli Niinistö.
  • Osa Kotiseutuliiton Suomi 100 -juhlavuoden Rakkaudesta kotiseutuun -ohjelmakokonaisuutta.
  • Jyväskylän kaupungin itsenäisyyden juhlavuoden päätapahtuma.