Kainutlaatuinen maakuntajuhla alkaa perjantaina Helsingissä

Kainuulainen kulttuuriratikka reittiliikenteessä linjalla 7A 12. - 15.6.

Kulttuuriratikka palaa kainuulaisena versiona reittiliikenteeseen Kainuun Senaatintorin maakuntajuhlan yhteydessä. Yhteistyössä HKL:n kanssa toteutettu teemaratikka kulkee linjalla 7A torstaista 12.6. sunnuntaihin 15. kesäkuuta.

Kainuulaisessa kulttuuriratikassa lauletaan, tanssitaan ja tarinoidaan. Siellä esiintyvät Kajaanin Tanssiteatterin Äijät ja Nuoret, Topi Mikkola Rosa Liksom -monologeineen, Eino Leinon lauluja tulkitseva Panleino, nykytanssiryhmä Routa, Kajaanin kulttuuriosuuskunnan Generaattori -ryhmä, eräopas Pekka Jaakola luontotarinoineen, Musiikkikaparee, Kansanpelimannit ja Puolangan kuuluisat Pessimistit. Lauantaina ja sunnuntaina ratikassa on kehruunäytös.

Torstaina ohjelma alkaa klo 17, perjantaina klo 13 jälkeen. Iltapäivällä on ruuhkatauko. Lauantaina ja sunnuntaina kulttuuriratikka lähtee liikkeelle noin klo 11.

Kainutlaatuinen maakuntajuhla alkaa Senaatintorilla pe 13.6. klo 9. Tori on jaettu teema-alueisiin, ja kainutlaatuinen makupolku perehdyttää maakunnan ruokakulttuuriin. Torilla toimii viikonlopun ajan muun muassa kuusi kahvilaa. Tapahtuma päättyy sunnuntaina klo 17.

Lisätietoja:

Yksikön johtaja Pekka Sirviö, HKL-Raitioliikenne, p. 040 224 5798
Viestintäpäällikkö Eeva Mäntymäki, Kainuun liitto, p. 044 797 4004

kulttuuriohjelmasta: Projektipäällikkö Maria Helo, Kainuun Kulttuuri-Info, p. 050 539 5929
tai projektisihteeri Minna Saastamoinen, Kainuu Helsingissä -hanke, p. 044 410 0747

www.kainuuhelsingissa.fi
http://www.kainuuhelsingissa.fi/binary/file/-/id/3/fid/185 (ohjelma)