Kotiseuduista ja kotiseudun merkityksestä keskustellaan tiistaina Helsingissä – livelähetys verkossa

24.2.2017

Mitä kotiseutu merkitsee? -keskustelutilaisuus järjestetään tiistaina 28.2. Helsingissä, Kansallismuseon tiloissa. Tilaisuus lähetetään suorana verkkolähetyksenä.

Mikä tekee paikasta kotiseudun ja mistä paikallinen identiteetti syntyy? Onko kotiseutu pelkkää nostalgiaa vai tässä ja nyt? Voiko ihmisellä olla useampi kotiseutu – tai ei ollenkaan?

Suomen Kotiseutuliitto haluaa päivittää käsitystä kotiseudusta ja sen merkityksestä ja järjestää Helsingissä 28. helmikuuta Mitä kotiseutu merkitsee? -keskustelutilaisuuden. Kaikille avoin tilaisuus on osa Kotiseutuliiton Suomi 100 -juhlavuoden Rakkaudesta kotiseutuun -ohjelmakokonaisuutta.

Kansallismuseon auditoriossa kello 18–20 järjestettävässä tilaisuudessa keskustellaan kotiseudun merkityksestä tämän päivän erilaisille suomalaisille, erilaisissa elämäntilanteissa. Mitä kotiseudusta ajattelee paljasjalkainen stadilainen, junantuoma, kaupunkiaktivisti, maahanmuuttaja, kotiseututoimija tai nuori?

Kotiseutuliiton toiminnanjohtaja Riitta Vanhatalon vetämässä keskustelussa ääneen pääsee koko yleisö. Lisäksi mukana ovat valmistelluilla puheenvuoroilla mm.

• kaupunkitapahtumien kehittäjä ja tuottaja Jaakko Blomberg, Yhteismaa ry
  • kaupunginosayhdistyksen puheenjohtaja Hanna-Kaisa Siimes, Vuosaari-Seura ja
  • opiskelija Pazilaiti Simayijiang.

Keskustelutilaisuutta voi seurata suorana myös verkossa. Livelähetys näkyy 28.2. klo 18.00 alkaen osoitteessa http://live.kansallismuseo.fi/?live=kotiseutu2017. Tilaisuus myös taltioidaan.

Keskusteluun voi osallistua sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #kotiseutu2017.

Keskustelutilaisuus Mitä kotiseutu merkitsee?

Aika: tiistai 28.2.2017 klo 18.00 – 20.00
Paikka: Suomen Kansallismuseon auditorio, Mannerheimintie 34, Helsinki (sisäänkäynti katutasosta pääportaiden oikealta puolelta)

Tervetuloa mukaan!

>> Tapahtuman Facebook-sivu