Valtakunnalliset kotiseutupäivät Espoossa 6.-9.8.2015

Tervetuloa Valtakunnallisille kotiseutupäiville Espooseen!

Vuoden 2015 Valtakunnalliset kotiseutupäivät järjestetään Espoossa
6.–9. elokuuta. Tänä vuonna kotiseutupäiviä vietetään teemalla Rakkaudesta kotiseutuun. Päätapahtumapaikkana on Leppävaara. Espoon Valtakunnallisten kotiseutupäivien suojelijana toimii
Tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Espoo on Suomen toiseksi suurin kaupunki, jossa on viisi tiiviistä kaupunkikeskusta. Espoosta löytyy niin kulttuuria ja luontoa kuin innovaatioita ja teknologiaakin ja näitä tullaan esittelemään myös Valtakunnallisten kotiseutupäivien ohjelmassa ja retkillä. Espoo haluaa olla hyvä kotiseutu kaikille, niin syntyperäisille espoolaisille kuin muualta muuttaneillekin. Tänä vuonna ohjelmassa onkin runsaasti kaikille avoimia tapahtumia, joiden kautta myös paikallisille tarjotaan mahdollisuuksia löytää uusia puolia omasta kotiseudustaan.

Valtakunnalliset kotiseutupäivät ovat Suomen Kotiseutuliiton ja kotiseututyön vuotuinen päätapahtuma, joilla käsitellään kotiseututyön ajankohtaisia aiheita ja esitellään järjestäjäaluetta. Päivillä pidetään Suomen Kotiseutuliiton vuosikokous sekä julkistetaan Vuoden kaupunginosa ja Vuoden kotiseututeko -palkintojen saajat. Päiviä on järjestetty vuodesta 1949 lähtien joka vuosi.

Pääjärjestäjänä on Suomen Kotiseutuliitto yhteistyössä Espoon kaupungin ja Espoon kaupunginosayhdistysten liiton EKYLin kanssa.

Tapahtuman virallinen hashtag sosiaalista mediaa varten on #kotiseutupäivät.

Päivien ohjelma (selailtava Issuu-tiedosto)

Valtakunnalliset kotiseutupäivät pähkinänkuoressa

Yhteystiedot: