Kulttuurirahaston maakuntarahastojen apurahat haettavissa 10.1.–9.2.2018

10.1.2018

Suomen Kulttuurirahaston 17 maakuntarahastoa tukevat oman maakuntansa alueella tehtävää kulttuurityötä jakamalla apurahoja ja palkintoja. Maakuntarahaston apurahojen hakuaika on 10.1.–9.2.2018.

Etusijalla ovat maakunnassa syntyneet hakijat, maakunnassa suoritettava tai siihen kohdistuva työ sekä maakunnallisesti erityisen merkittävät kulttuuri- ja kehittämishankkeet. Maakuntarahastoista haettavia erityiskohteita ovat apurahat kotiseututyöhön ja lasten ja nuorten kulttuuritoimintaan. Maakuntarahastoilla voi myös olla omia painotuksia, joista on tietoa Kulttuurirahaston kotisivuilla

Kotiseututyöksi katsotaan kotiseudun kulttuuriperinnön tallennus ja sen esitteleminen, paikallisyhteisöjen ja yhdistysten historiikit, paikalliseen kulttuuri- ja luontoympäristöön suuntautuvat hankkeet sekä aiheeseen liittyvät näyttelyt, tapahtumat yms. Paikalliskulttuuriin liittyvää tieteellistä tutkimusta ei katsota kotiseututyöksi.

Maakuntarahastojen apurahoja haetaan hakuohjeiden mukaisesti Apurahanhakijan verkkopalvelussa. Apurahat jaetaan kunkin maakuntarahaston omassa vuosijuhlassa keväällä.

Maakuntarahastojen yhteystiedot, apurahojen erityispiirteet ja hakuohjeet: Suomen Kulttuurirahasto / Maakuntarahastot

Apurahainfotilaisuus

Maakuntarahastot järjestävät yhteisen apurahainfotilaisuuden tiistaina 23.1.2018 kello 15.00–16.30 Oulun yliopistolla (Pentti Kaiteran katu 1, Oulu, kasvatustieteiden tiedekunta, sali KTK122).

Tilaisuudessa asiantuntijat kertovat apurahahausta sekä vastaavat yleisön kysymyksiin. Tilaisuutta on mahdollisuus seurata suorana sekä tallenteena jälkikäteen Suomen Kulttuurirahaston sosiaalisen median kanavissa: