Matkaopas Kainuun maagiseen tarinaperintöön julkaistu

23.10.2013

Matkaopas Korpimuseo Wildwood Tales on paitsi matkaopas myös tutkimus, taideteos, kartasto ja liveroolipeli. Kokonaisuus julkaistaan suomeksi ja englanniksi kirjana ja paperikarttoina sekä e-kirjana ja GPS-paikannuksella varustettuina sähköisinä karttoina. Matkaopas sisältää 313 tarinallista maastokohdetta noin 200 km x 200 km laajuisella alueella Kainuussa.

Runomaana ja erämaana tunnettu Kainuu nostaa teoksella kulttuurisen imagonsa takaisin sille kuuluvalle paikalle. Idean hankkeelle loi kulttuuriantropologi Satumaarit Myllyniemi.

Myllyniemi on tuttu nimi varsinkin Kotiseutuliiton ajankohtaislehti Kotiseutupostin lukijoille, sillä Satumaaritin puoliso Sami Myllyniemi on piirtänyt lehden sivuilla julkaistavat Perinnesarjakuvat, jotka kertovat Satumaaritin perinteenkeruutyöstä Kainuussa.

Korpimuseo Wildwood Tales on toteutettu Hyrynsalmen kunnan 2009–2013 hallinnoimana EU-hankkeena Ylä-Kainuun Tarinakartasto.

Teoksen tiedot:

Korpimuseo Wildwood Tales
Matka Ylä-Kainuun maagisiin maisemiin
On the trail of the magical tradition of Upper Kainuu

Koonnut: Satumaarit Myllyniemi
Kuvitus: Sari Hiltunen
Liveroolipeli: Eero Tuovinen
Kartat: Kari Salonen
Käännös: Mikko Alapuro

Hyrynsalmen kunta
488 sivua + kartat

Kirja: ISBN: 978-951-98637-6-4, kartat: ISBN 978-951-98637-1-9, 978-951-98637-3-3

Julkaisun voi ladata e-kirjana ilmaiseksi osoitteesta www.tarinakartasto.fi. Kartat voi ladata ilmaiseksi osoitteesta tarinakartasto.karttatiimi.fi.

Satumaarit Myllyniemi, etunimi.sukunimi@gmail.com, puh. 040 511 7097.

www.tarinakartasto.fi