Raimo Sailas jatkaa Kotiseutuliiton hallituksen varapuheenjohtajana

22.1.2015 Tiedote

Ministeri, emeritus valtiosihteeri Raimo Sailas Espoosta jatkaa Suomen Kotiseutuliiton hallituksen varapuheenjohtajana.

Sailas valittiin joulukuussa 2014 jatkamaan liiton hallituksessa. Espoolaisuus vaikutti siihen, että Sailas lähti mukaan uudelle kolmivuotiskaudelle. Hän on mielellään mukana toteuttamassa ensi elokuussa Espoossa pidettäviä Valtakunnallisia kotiseutupäiviä, joiden ohjelmassa on huomioitu kaikenikäiset kotiseudun ystävät.

– On tärkeää saada myös nuorempaa väkeä kotiseututyöhön. Liiton rooli on pitää esillä sellaisia teemoja, jotka tuovat nuoria mukaan, Sailas sanoo.

Sailas jatkaa myös liiton työryhmässä, joka valmistelee kotiseututyön säätiön perustamista. Säätiö tukee suomalaista identiteettiä ja paikallista kotiseututyötä. Ensimmäiset apurahat jaetaan Suomi 100 vuotta -juhlavuonna 2017.

Kotiseutuliiton hallitus päätti Sailaksen valinnasta kokouksessaan keskiviikkona 21. tammikuuta. Raimo Sailas on ollut liiton hallituksen jäsen vuodesta 1992 ja varapuheenjohtaja vuodesta 2001.

>> Liiton hallitus

Lisätiedot, haastattelupyynnöt ja kuvat:
Tiedottaja Elina Kuismin, 09 6126 3225, etunimi.sukunimi @kotiseutuliitto.fi