Seminaari monikulttuurisen Pohjanmaan tulevaisuudesta 22.4.

Pohjanmaan liitto tiedottaa 13.4.2015

Vaasan kaupungin kulttuurikeskus järjestää keskiviikkona 22.4. klo 17–19 yhteistyössä Pohjanmaan liiton ja KulturÖsterbottenin kanssa seminaarin Kaikille yhteinen Pohjanmaa 2030. Seminaaripaikkana on Vaasan uusi kulttuuritalo Fanny, Kirkkopuistikko 34.

Tilaisuus käynnistyy monikulttuurisuuden asiantuntijoiden puheenvuoroilla. Nina Patanen on johtanut Suomen Pakolaisavun Järjestöhautomo-hanketta jo vuodesta 2009. Richmond Ghansah edustaa afrikkalaista kulttuuria kantasuomalaisille esittelevää AFAES-järjestöä.

Tilaisuuden päättävässä paneelissa pohditaan, millainen Pohjanmaa on meille kaikille viihtyisä yhteinen kotiseutu. Keskustelijoiksi on kutsuttu Ivanka Capova (Vaasa), Richard Sjölund (Pietarsaari) ja Åsa Blomstedt (Kristiinankaupunki). Myös yleisöltä toivotaan aktiivista osallistumista keskusteluun.

Seminaarin moderaattorina toimii pitkäaikainen kansanedustaja ja kokenut poliitikko Håkan Nordman. Seminaari on maksuton.

Lisätietoja: http://www.obotnia.fi/kulttuuri/tietonurkka/