Seuraa Jyväskylän Valtakunnallisten kotiseutupäivien avausseminaaria suorana verkossa

10.8.2017

Valtakunnallisten kotiseutupäivien mielenkiintoisessa avausseminaarissa keskustelun aiheena on suomalainen koulutus otsikolla Seminaarinmäeltä Abu Dhabiin. Suomalaisen koulutuksen nykypäivä ja tulevaisuus.

Seminaaria voi seurata suorana verkossa 14 alkaen osoitteessa https://moniviestin.jyu.fi/ohjelmat/hallinto/viestinta/seminaarinmaelta-abu-dhabiin

Keskustelemassa ja kommentoimassa ovat muun muassa professorit Jouni Välijärvi ja Jari Ojala, opettajankoulutuslaitoksen johtaja Matti Rautiainen, OKM:n projektipäällikkö Tiina Silander sekä Suomen johtavan koulutusvientiyhtiön EduCluster Finlandin edustaja Elise Tarvainen. Seminaarin juontaa André Noël Chaker.

Seminaarin järjestävät yhdessä Jyväskylän kaupunki, Jyväskylän yliopisto ja Suomen Kotiseutuliitto. Tapahtumapaikkana toimii Jyväskylän yliopiston juuri remontista valmistuneen päärakennuksen tunnelmallinen juhlasali.

Puheenvuorot

• Professori, historian ja etnologian laitoksen johtaja Jari Ojala: Opettajaseminaari kotiseudun rakentajana ja innovaatioiden välittäjänä.
  • Lehtori, opettajankoulutuslaitoksen johtaja Matti Rautiainen: Mahdollisuuksien koulu: tasa-arvon ja demokratian lupaukset.
  • Professori, koulutuksen tutkimuslaitoksen johtaja Jouni Välijärvi: Suomi koulutuksen huippumaaksi.
  • Director of Global Partnerships, Elise Tarvainen (EduCluster Finland): Koulutusosaaminen - kovaa valuuttaa.
  • Projektipäällikkö Tiina Silander (Opetus- ja kulttuuriministeriö): Uudistuva peruskoulu – kohti uutta luovaa osaamista.
  • Opiskelijoiden puheenvuoro, aineenopettajaopiskelija (suomen kieli ja kirjallisuus) Riikka Rintala.

Avausseminaari Facebookissa: Avausseminaari: Seminaarinmäeltä Abu Dhabiin

Valtakunnalliset kotiseutupäivät on Suomen Kotiseutuliiton ja kotiseututyön vuotuinen päätapahtuma, joilla käsitellään kotiseututyön ajankohtaisia aiheita ja esitellään järjestäjäaluetta. Päiviä on järjestetty vuodesta 1949 lähtien joka vuosi eri puolilla Suomea vaihtelevin teemoin.

Kotiseututyötä ja ennen kaikkea sen tekijöitä juhlistavat Valtakunnalliset kotiseutupäivät järjestetään tänä vuonna Jyväskylässä 10.–13.8. teemalla Kotiseutu liikkeessä – on the move!

Tutustu kotiseutupäivien koko ohjelmakattaukseen: www.jyvaskyla.fi/kotiseutupaivat

Kotiseutupäivien tapahtumia ja uutisia voi seurata liiton nettisivuilla www.kotiseutuliitto.fi sekä sosiaalisessa mediassa: