Neuvontaa ja ohjeita

På svenska

Ohjeita korjaukseen ja suunnitteluun

Kotiseutuliiton ohjeessa seurantalojen korjauksista on lisätietoja seurantalon korjauksesta ja korjauksen suunnittelusta. Varsinkin korjauksen suunnittelijan on hyödyllistä tutustua ohjeeseen, jossa mm. määritellään avustuskelpoinen korjauslinja.

Seurantalon kuntokartoitusta varten on erillinen ohje.

Ohjeita seurantalon korjaukseen ja suunnitteluun [pdf]

Seurantalon kuntokartoitus [pdf]

Seurantalot.fi -sivustolla Tietoa toimijoille -osiossa korjaustietoa:

Rakenteet ja materiaalit
Sali ja muut sisätilat
Lämmitys ja talotekniikka
Turvallisuus ja esteettömyys
Seurantalon piha

Rakennustutkija neuvoo

Kotiseutuliiton rakennustutkija neuvoo korjausten suunnittelussa ja korjaustöissä sekä antaa avustuksen hakemista koskevia lisätietoja.

Rakennustutkijan voi pyytää myös paikan päälle neuvomaan seurantalon korjausta koskevissa kysymyksissä. Neuvontakäynnillä voidaan keskustella tarkemmin korjausten suunnittelusta, hyvästä korjaustavasta ja korjausavustuksen hakemisesta. Neuvontakäynnistä yhdistykseltä laskutetaan matkakorvaus (kilometrikorvaus).

Ennen avustuksen hakemista on hyvä kysyä neuvoja ja valmistella avustuskelpoiset suunnitelmat. On tärkeää, että avustushakemuksen korjaussuunnitelmat ovat riittävän hyvät. Korjaustöitä, joihin haetaan avustusta, ei voi aloittaa ennen avustuksen myöntämistä. Välttämättömät, kiireelliset korjaustyöt voi kuitenkin aloittaa, mikäli niistä on pyydetty Kotiseutuliiton rakennustutkijalta ennakkolausunto. Lausunnossa todetaan töiden periaatteellinen avustuskelpoisuus.

Jos hakijalle ei myönnetä avustusta, kannattaa olla yhteydessä rakennustutkijaan ennen uuden avustushakemuksen jättämistä.

Ota yhteyttä:

puh. (09) 612 63221
johanna.hakanen(at)kotiseutuliitto.fi.

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiiin löytyy näistä linkeistä:

Usein kysyttyjä kysymyksiä: Avustuksen hakeminen ja selvittäminen

Usein kysyttyjä kysymyksiä: Korjaustyöt