Seurantalojen korjausavustusten haku on alkanut

14.8.2015

På svenska

Suomen Kotiseutuliitto julistaa haettavaksi vuoden 2016 seurantalojen korjausavustukset. Hakemukset tulee toimittaa Kotiseutuliittoon viimeistään 30. syyskuuta 2015 (postileima riittää).

Avustukset on tarkoitettu työväenyhdistysten, nuorisoseurojen, maamiesseurojen, pienviljelijäin yhdistysten ja osastojen, raittiusyhdistysten, marttayhdistysten, VPK-yhdistysten, kotiseutuyhdistysten, maataloustuottajain yhdistysten, manttaalisäätiöiden, kyläyhdistysten, puolueosastojen ja urheiluseurojen omistamien seurantalojen korjauksia varten. Erityisestä syystä avustusta voidaan myöntää myös muun vastaavanlaisen yhdistyksen omistaman seurantalon korjaamiseen. EU-rahoitusta saaviin hankkeisiin ei voida myöntää seurantalojen korjausavustusta.

Korjausavustuksista päättää Suomen Kotiseutuliiton hallitus Seurantaloasiain neuvottelukunnan lausunnon perusteella. Neuvottelukunnan jäsenet edustavat seurantaloja ylläpitävien yhdistysten keskusjärjestöjä. Neuvottelukunnassa on lisäksi edustajat opetus- ja kulttuuriministeriöstä, ympäristöministeriöstä, Museovirastosta ja Suomen Kuntaliitosta.

Avustuksien myöntämisen edellytyksenä on, että opetus- ja kulttuuriministeriö osoittaa tarvittavat määrärahat.

Avustushakemus täytetään joko verkkopalvelussa tai paperilomakkeella B:1. Sähköinen haku on auki 30.9. klo 16 saakka.

Ohjeet, linkki sähköiseen hakupalveluun sekä tulostettava hakulomake löytyvät Kotiseutuliiton sivuilta osoitteesta www.kotiseutuliitto.fi/seurantaloavustukset/avustuksen-hakeminen

Hakulomakkeen voi myös tilata Suomen Kotiseutuliiton toimistosta puh. (09) 612 6320 tai toimisto @ kotiseutuliitto.fi.

Hakuohje [pdf]

Ohjeita hakemiseen Kotiseutuliiton sivuilla