Suomen Retkeilymajajärjestöstä Suomen Hostellijärjestö

10.12.2013

Stadion Hostel, Helsinki
Suomen Retkeilymajajärjestö – SRM:n suomenkielinen nimi muuttuu vuodenvaihteessa Suomen Hostellijärjestöksi. Järjestön englanninkielinen nimi Hostelling International Finland pysyy ennallaan. Nimiuudistuksen myötä muuttuu myös järjestön verkko-osoite.

Järjestön nimiuudistuksesta päätettiin järjestön hallituksen esityksen pohjalta edustajiston kevätkokouksessa huhtikuussa 2013. Uusi nimi otetaan virallisesti käyttöön 1. tammikuuta 2014.

"Nimi uudistetaan, jotta se vastaisi paremmin järjestön tämän päivän toimintaa ja verkostomme majoitusliikkeiden tuotetta. Viimeisen 20 vuoden aikana hostelli-termi on vakiintunut yleisessä käytössä ja alkeellisimmat retkeilymajat ovat lopettaneet toimintansa. Uusi nimi myös vastaa paremmin järjestön englanninkielistä nimeä", perustelee järjestön pääsihteeri Aki Tuominen.

Verkko-osoite uudistuu

Järjestön verkkosivut saavat uuden verkko-osoitteen nimiuudistuksen yhteydessä. Uusi verkko-osoite on www.hihostels.fi.

Osoiteuudistuksen tarkoituksena on nostaa vahvemmin esiin kansainvälisen Hostelling International (HI) -verkoston brändiä.
Verkkosivuston sisältö pysyy vastaavana: sivustolta löytyy varausjärjestelmä, verkkokauppa sekä tietoa hostelleista ja kansainvälisestä hostellikortista.

Vanha verkko-osoite on voimassa uuden osoitteen rinnalla toistaiseksi.

SRM ja Suomen HI-hostellit

Suomen Retkeilymajajärjestö-SRM ry on vuonna 1935 perustettu valtakunnallinen hostellitoiminnan keskusjärjestö. Sen jäseninä on tällä hetkellä 44 erilaista nuoriso-, opiskelija-, liikunta-, eläkeläis-, ammatti- ja matkailujärjestöä.

Suomen verkoston 47 hostellia ovat osa kansainvälistä Hostelling International (HI) -verkostoa, joka kattaa noin 3 500 hostellia lähes 90 maassa. Kaikki jäsenmaat ovat sitoutuneet täyttämään HI:n yhteiset kansainväliset laatuvaatimukset. Hostellijärjestö valvoo ja ohjaa Suomen HI-hostellien toimintaa.

Suomen Kotiseutuliiton henkilöjäsenet, eli Kotiseutuklubin jäsenet, saavat alennusta majoituksesta Suomen Hostellijärjestön hostelleissa.
> Lue lisää klubieduista