Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

eMuseo-koulutus Turussa kesäkuussa

13.6.2022 klo 12:00 - 17:00

punaisen mökin seinä ja kukkia

Turussa Kuralan Kylämäessä järjestetään maanantaina 13. kesäkuuta paikallismuseoille ja muille kotiseutukohteille suunnattu koulutus Suomen Kotiseutuliiton eMuseo-mobiiliopastepalvelusta. Koulutus sopii eMuseo-palvelusta kiinnostuneille sekä sitä jo käyttäneille ja on maksuton Suomen Kotiseutuliiton jäsenyhteisöille sekä eMuseo-palvelun ennalta tilanneille (yksi maksuton osallistuja / yhteisö). Muilta peritään 30 € osallistumismaksu, joka laskutetaan ennen koulutusta. Mukaan mahtuu 30 ensiksi ilmoittautunutta.

Uudistuva eMuseo – koe kulttuurikohde mobiilisti!

eMuseo-mobiiliopastepalvelun avulla museo-opas on aina käytettävissä. Se toimii museon oman oppaan apuna ja on museovieraiden sekä kulttuurimatkailijoiden käytettävissä heidän omilla mobiililaitteillaan myös museon tai muun kulttuurikohteen ollessa kiinni. Palvelun avulla kohteeseen voi tutustua etukäteen tai palata tunnelmiin kotisohvalta. eMuseo on helppokäyttöinen ja kotiseutu- sekä paikallismuseoväki voi tehdä itse mobiilioppaita kohteestaan ja sen ympäristöstä. eMuseoon sopivat paikallismuseoiden lisäksi mainiosti myös kävelyreitit, luontopolut ja historialliset kohteet. Kesään mennessä palvelun ulkoasu ja toiminnot uudistuvat entistä raikkaammiksi ja toimivimmiksi. Nyt on hyvä hetki hypätä mukaan!

Palvelun myötä osoitteeseen www.emuseo.fi syntyy satojen paikallisten kohteiden opastuksista koostuva moderni ja interaktiivinen sivusto, joka tuo maamme paikallismuseot ja muut kulttuuriperintökohteet kaikkien ulottuville. Mobiiliopas toimii kaikilla älypuhelimilla, tableteilla ja tietokoneilla ilman erillisen sovelluksen lataamista.

Kotiseutuliitto järjestää koulutuksen yhteistyössä Turun museokeskuksen ja ohjelmiston suunnitelleen Momeon kanssa. Koulutus on suunnattu erityisesti Varsinais-Suomen ja lähialueiden paikallisille kulttuuriperintötoimijoille.

eMuseo-koulutus 13.6. Turussa Kuralan Kylämäessä
Os. Jaanintie 45, Turku. Koulutustila Vanha Kanala.

klo 12–14 eMuseo-palvelun esittely
Tervetuloa tutustumaan palveluun! Kouluttajat esittelevät eMuseo-palvelua.

klo 14–14.30 Tauko / Omakustanteinen kahvitauko

klo 14.30–17 Työpaja: Ohjattua harjoittelua.
Saatte koulutuksessa harjoitustunnukset eMuseo-alustalle, joilla mobiilioppaan tekoa voi testata.

Ota mukaan kannettava tietokone sekä kuvia ja tekstiä oman harjoittelun ja opastuksen pohjaksi. Mikäli olet jo eMuseo-palvelun käyttäjä, voit julkaista päivän päätteeksi oman eMuseo-oppaan.

Ilmoittaudu mukaan tällä lomakkeella 9.6. mennessä. https://core.flomembers.com/kotiseutuliitto/events/register/e2c420d928d4bf8ce0ff2ec19b371514

Koulutukseen otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä max 2 osallistujaa / museo tai yhdistys. Mukaan mahtuu 30 ensiksi ilmoittautunutta. Ilmoittaudu mahdollisimman pian, viimeistään viisi päivää ennen tilaisuutta. Koulutus on suunnattu erityisesti varsinaissuomalaisille paikallisille kulttuuriperintötoimijoille ja on maksuton Kotiseutuliiton jäsenille sekä eMuseo-palvelun käyttäjille (muut 30 € / hlö). Kotiseutuliiton jäsenyyden voit tarkistaa täältä https://kotiseutuliitto.fi/jarjesto/jasenet/jasenluettelo/

eMuseo-palvelun vuosimaksu (sisältää ylläpidon, tuen ja kehityksen) on 100–200 € /vuosi + alv. Katso tarkemmat hintatiedot täältä https://kotiseutuliitto.fi/tietopankki/emuseo/
Samasta linkistä voit halutessasi tilata eMuseo-palvelun jo ennalta.

Tervetuloa mukaan mobiilimuseomaailmaan!

Lisätietoja: Koordinaattori Liisa Saarinen, Suomen Kotiseutuliitto, liisa.saarinen @kotiseutuliitto.fi, puh. 044 974 1705

Tiedot

Päivämäärä: