Tapani Mustonen jatkaa Europa Nostra Finlandin puheenjohtajana

26.3.2014

Arkkitehti Tapani Mustonen jatkaa kulttuuriperintöyhdistys Europa Nostra Finlandin (EuNoF) puheenjohtajana. Hallituksen uudeksi jäseneksi valittiin konservaattori Katja Luoma Pohjoismaisen konservaattoriliiton Suomen osastosta.

Muut hallituksen jäsenet ovat arkkitehti Markus Bernoulli, Suomen Kulttuuriperinnön Säätiön puheenjohtaja Benito Casagrande, ritarihuonekamreeri Johan Grotenfelt, Suomen Kulttuuriperintökasvatuksen seuran toiminnanjohtaja Hanna Lämsä sekä Suomen Arkkitehtiliiton edustajana arkkitehtuurin historian professori Olli-Paavo Koponen ja Suomen Kotiseutuliiton hallituksen puheenjohtaja, hallintojohtaja Kirsi Moisander.

Valinnoista päätettiin Turussa pidetyssä vuosikokouksessa 26. maaliskuuta. Vuosikokouksen yhteydessä järjestettiin yleisölle avoin kulttuuriperintökeskustelutilaisuus ja tutustuttiin mm. Casagrandentaloon sekä Rakennusperinteen ystävät ry:n Iso-Puolalan taloon ja pihapiiriin.

Europa Nostra Finlandin toimisto on Suomen Kotiseutuliiton yhteydessä Helsingissä. Sihteerinä toimii Kotiseutuliiton viestintäpäällikkö Anna-Maija Halme.

EuNoF on kulttuuriperintöjärjestö Europa Nostran suomalainen paikallisyhdistys ja suomalaisten kulttuuriperintöjärjestöjen yhteistyöelin, joka vie suomalaista näkökulmaa eurooppalaisiin keskusteluihin.

Europa Nostra on eurooppalainen kulttuuriperintöä vaaliva kansalaisjärjestö ja kulttuuriperintötoimijoiden kattojärjestö, johon voi liittyä myös yksityisjäsenenä. Järjestöllä on yli 400 jäsen- tai kannatusjäsenyhteisöä eri puolilla Eurooppaa. Se toimii läheisessä yhteistyössä Euroopan unionin, Euroopan neuvoston ja Unescon kanssa, ja se on saanut tehtäväkseen jakaa EU:n vuosittaiset kulttuuriperintöpalkinnot.

Lisätietoa:

www.europanostra.fi
www.europanostra.org
Puheenjohtaja, arkkitehti Tapani Mustonen tapani.mustonen arkkitehditmustonen.fi puh. 050 569 5704,
Sihteeri Anna-Maija Halme info europanostra.fi puh. (09) 612 63225.