Näin muistat ansioituneita kotiseututoimijoita

Päivitetty 16.2.2017

Huomionosoitukset ansioituneille – muistakaa hakea ajoissa myös juhlavuonna 2017

Toimintavuosi 2017 – maamme itsenäisyyden juhlavuosi – on erinomainen aika muistaa yhdistystoiminnassa ansioituneita!

Ansiomerkki ja ansiomitali annetaan ansioista

Suomen Kotiseutuliiton ansiomerkkiä luovutetaan kolmessa tasossa: kultainen, hopeinen ja pronssinen. Ansiomerkkihakemusten käsittelyyn kannattaa varata aikaa ainakin kuukausi. Pronssisen ansiomerkin lunastusmaksu on 30 euroa, hopeisen 60 euroa ja kultaisen 120 euroa.

Korkein tunnustuksenosoitus on Kotiseututyön ansiomitali, jonka myöntäminen edellyttää saajalta maakunnallisia tai valtakunnallisia ansioita kotiseututyössä tai erittäin merkittäviä ansioita paikallisessa kotiseututyössä. Hakuaika on vuosittain 30.4. mennessä. Ansiomitalit luovutetaan Valtakunnallisten kotiseutupäivien gaalassa. Ansiomitalin lunastusmaksu on 120 euroa.

Hakuohjeet ja -lomakkeet: Toiminta > Huomionosoitukset

Mitä lahjaksi tai merkiksi ystävälle tai tärkeälle yhdistysväelle?

Lahjaksi voi antaa esimerkiksi ansiomerkistä mukaellun hopeisen kaulakorun tai hopeoidun rintamerkin tai vaikkapa Kotiseutuliiton pienoislipun.

Hopeoitu rintamerkki voi toimia myös hallituksen jäsenen tunnuksena. Itsenäisyyden juhlavuoden kunniaksi saatte hopeoidun rintamerkin ilman toimituskuluja!

Kotiseutuklubin jäsenyys vuodeksi tai useammaksi on arvokas lahja. Samalla tuet kotiseututyötä.

Tuotteiden kuvat ja tilausoihjeet:
Myyntituotteet > Hopeariipus
Myyntituotteet > Hopeoitu rintamerkki