Uusi eMuseo-palvelu jalkautuu Pohjanmaalle: ilmoittaudu koulutuksiin nyt

2.2.2016

Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan paikallismuseot mobiileiksi ensimmäisten joukossa

Suomen Kotiseutuliitto on avaamassa uuden eMuseo-mobiilisovelluksen, jonka avulla museo-opas on aina käytettävissä – oli museo auki tai kiinni. Kotiseutuliitto pilotoi sovelluksen käyttöön Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan paikallismuseoille keväällä 2016, kun maakunnissa tarjotaan ilmaiset koulutuspäivät kaikille halukkaille. Puolen päivän koulutuksen jälkeen museon mobiiliopas on julkaisuvalmis!

Palvelu tarjotaan kevään jälkeen kaikkien maamme paikallismuseoiden käyttöön ja koulutuksia on suunnitteilla ja pyydetty jo lukusiin maakuntiin.

Palvelun myötä osoitteeseen www.emuseo.fi syntyy satojen paikallismuseoiden opastuksista koostuva moderni ja interaktiivinen sivusto, joka tuo maamme paikallismuseot kaikkien ulottuville.

Ketkä tarvitsevat eMuseo-palvelua?

Suomessa on lähes 1000 paikallismuseota, joista 730 on  kotiseutuyhdistysten ja kuntien ylläpitämiä – näistä suuri osa toimii Suomen Kotiseutuliiton jäsenkentässä. Paikallismuseot ovat kirjastojen jälkeen alueellisesti kattavin kulttuuripalveluverkostomme. Vertailun vuoksi: ammatillisesti hoidettuja museoita on maassamme noin 150.

eMuseo – koe paikallismuseo mobiilisti

Ilmaiset koulutukset keväällä 2016. Ilmoittaudu mukaan viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta!

Lisätietoja:
järjestöpäällikkö Liisa Lohtander,
etunimi.sukunimi @kotiseutuliitto.fi, puh. 045 1509 109

www.emuseo.fi
www.kotiseutuliitto.fi/toiminta/kotiseutumuseoiden-mobiiliopasteet
www.kotiseutuliitto.fi/tietopankki/kotiseutumuseot

Suomen Kotiseutuliitto on kulttuuriperintö- ja kulttuuriympäristökentän tunnettu valtakunnallinen toimija. Liitto on kotiseututyön keskusjärjestö ja Suomen suurin kulttuurialan kansalaisjärjestö. Kotiseutuliitto on paikallisuuden puolestapuhuja, joka kehittää kotiseututyötä ja vaalii kulttuuriperintöä ja -ympäristöä sekä vaikuttaa yhteiskunta- ja aluesuunnitteluun. Kotiseutuliitto vastaa myös seurantalojen korjausavustuksen jaosta ja tarjoaa asiantuntija-apua seurantalojen korjauksiin liittyvissä kysymyksissä.