Valokuvakilpailu haastaa katsomaan Uuttamaata toisin silmiin

13.5.2014

Minun maisemani Uudellamaalla

Tervetuloa osallistumaan Uudenmaan liiton valokuva- ja tarinakilpailuun!

Mikä on sinulle tärkeä maisema, paikka tai näkymä Uudellamaalla? Millainen tarina, ajatus tai tunnelma siihen liittyy? Kerro kokemuksesi kuvin ja sanoin, ja osallistu Uudenmaan liiton kilpailuun!

Kilpailun tavoitteena on löytää maakunnan monipuoliset kasvot ja tarinat niiden taustalta. Kilpailuun ei toivota niinkään perinteisiä maisemakuvia, vaan tuoreita näkökulmia erilaisista arjen havainnoista. Yhdelle mieleinen maisema voi olla kaupungin ihmisvilinää, toiselle maaseudun virkeää viljelykulttuuria, kolmannelle lapsuuden kotikatu. Ei ole oikeita eikä vääriä vastauksia.

Kilpailu haastaa kuvaajia miettimään mitkä tilanteet, paikat tai näkymät koskettavat lähiympäristössä. Kuvan aihe voi yhtä hyvin ihastuttaa tai vihastuttaa. Mukaan liitetään tarina, runo, statuspäivitys tai muu teksti, jonka maksimipituus on 160 merkkiä.

Kilpailu on avoin kaiken ikäisille valokuvaajille. Muutkin kuin uusmaalaiset voivat ottaa osaa, mutta valokuva tulee olla Uudellamaalla otettu. Kukin osallistuja voi lähettää enintään kolme kuvaa. Kuvan ei tarvitse olla kilpailuajalta, vaan aiemminkin napatulla kuvalla voi osallistua.

Elokuun loppuun jatkuvassa, ainoastaan harrastelijoille tarkoitetussa kilpailussa on hyvät rahapalkinnot.

Lue lisää kilpailusta: www.uudenmaanliitto.fi/kuvakisa

Uudenmaan liitto on Suomen Kotiseutuliiton jäsen